GET THE APP

international-review-of-the-agricultural-world-banner.jpg open access
INTERNATIONAL REVIEW OF THE AGRICULTURAL WORLD

Guide to Authors

REVUE INTERNATIONALE DU MONDE AGRICOLE (IRAW) se félicite de la soumission de manuscrits répondant aux critères généraux d’importance et d’excellence scientifique. Les articles seront publiés environ un mois après leur approbation. La soumission électronique de manuscrits est vivement encouragée, à condition que le texte, les tableaux et les figures soient inclus dans un seul fichier Microsoft Word (de préférence en police de caractères Arial).
Les soumissions doivent être effectuées par voie électronique via une pièce jointe d'un courrier électronique à la rédaction à manuscripts@globalscienceresearchjournals.org avec les informations suivantes:
• votre nom et l'institution avec l'adresse complète;
• Titre ou nom de la revue à laquelle vous souhaitez soumettre un manuscrit;
• Titre de votre papier
• Une lettre d'accompagnement avec les noms, les adresses électroniques et les affiliations de trois réviseurs éventuels, ainsi qu'une déclaration selon laquelle le manuscrit potentiel est original et n'a pas encore été publié, ni n'est en cours de publication par un autre éditeur.
Un numéro de manuscrit sera envoyé à l'auteur correspondant le jour même ou dans les 72 heures.
Les auteurs sont censés écrire leurs informations personnelles dans une lettre d'accompagnement qui doit inclure l'adresse complète de l'auteur correspondant et ses numéros de téléphone / télécopie, ainsi qu'un courrier électronique envoyé à l'éditeur, avec le fichier, dont le nom doit commencer par le nom de famille du premier auteur, en pièce jointe. Le journal n'accepte pas les citations de numéros dans le corps du manuscrit. Toutes les citations doivent être une citation dans le texte ou une citation dans le corps, c’est-à-dire citer le nom de l’auteur et l’année de publication. Notez que REVUE INTERNATIONALE DU MONDE AGRICOLE n'acceptera que les manuscrits soumis en pièces jointes.

Article Processing Chagers (APC):

.

Average Article prorcessing time (APT) is 45 days

Fast Editorial Execution and Review Process (FEE-Review Process):

INTERNATIONAL REVIEW OF THE AGRICULTURAL WORLD is participating in the Fast Editorial Execution and Review Process (FEE-Review Process) with an additional prepayment of $99 apart from the regular article processing fee. Fast Editorial Execution and Review Process is a special service for the article that enables it to get a faster response in the pre-review stage from the handling editor as well as a review from the reviewer. An author can get a faster response of pre-review maximum in 3 days since submission, and a review process by the reviewer maximum in 5 days, followed by revision/publication in 2 days. If the article gets notified for revision by the handling editor, then it will take another 5 days for external review by the previous reviewer or alternative reviewer.
 
Acceptance of manuscripts is driven entirely by handling editorial team considerations and independent peer-review, ensuring the highest standards are maintained no matter the route to regular peer-reviewed publication or a fast editorial review process. The handling editor and the article contributor are responsible for adhering to scientific standards. The article FEE-Review process of $99 will not be refunded even if the article is rejected or withdrawn for publication.
The corresponding author or institution/organization is responsible for making the manuscript FEE-Review Process payment. The additional FEE-Review Process payment covers the fast review processing and quick editorial decisions, and regular article publication covers the preparation in various formats for online publication, securing full-text inclusion in a number of permanent archives like HTML, XML, and PDF, and feeding to different indexing agencies.

Publication of an article in INTERNATIONAL REVIEW OF THE AGRICULTURAL WORLDis not contingent upon the author's ability to pay the charges. Neither is acceptance to pay the handling fee a guarantee that the manuscript will be accepted for publication. Authors may still request (in advance) that the editorial office waive some of the processing fee under special circumstances. However, there are no submission charges. Authors are required to make payment ONLY after their manuscript has been accepted for publication.

Types d'articles acceptés par IRAW


Trois types de manuscrits peuvent être soumis:
 

Communications courtes:
Une communication brève est appropriée pour enregistrer les résultats de petites investigations complètes ou pour donner des détails sur de nouveaux modèles ou hypothèses, méthodes, techniques ou appareils innovants. Le style des sections principales n’est pas forcément conforme à celui des papiers complets. Les communications courtes comptent de 2 à 4 pages imprimées (environ 6 à 12 pages de manuscrit).


Articles réguliers:
Celles-ci doivent décrire les résultats originaux et soigneusement confirmés, et les procédures expérimentales doivent être décrites avec suffisamment de détails pour que d'autres puissent vérifier le travail. La longueur d'un document complet devrait être le minimum requis pour décrire et interpréter clairement le travail. L'utilisation de sous-titres dans le corps du texte est fortement recommandée.


Articles de revue:
Les soumissions de revues et de points de vue sur des sujets d’actualité sont les bienvenues et sont encouragées. Les critiques doivent être concises et ne pas dépasser 4-6 pages imprimées (environ 12 à 18 pages de manuscrit). Les avis sont également évalués par les pairs.


Procédure de révision
Tous les articles sont examinés par un éditeur et des membres du comité de rédaction ou des relecteurs externes compétents. Les décisions seront prises le plus rapidement possible et le journal s’efforce de renvoyer les évaluations / commentaires des relecteurs aux auteurs dans un délai de deux semaines. IRAW publie les manuscrits acceptés dans un délai d'un mois après leur soumission.


Articles réguliers
Toutes les parties du manuscrit doivent être dactylographiées à double interligne et toutes les pages numérotées à partir de la page de titre.
Le titre doit être une courte phrase décrivant le contenu du document. La page de titre doit inclure les noms complets des auteurs et leurs affiliations, le nom de l'auteur correspondant, ainsi que des informations sur le téléphone, le fax et le courrier électronique. Les adresses actuelles des auteurs doivent apparaître en note de bas de page.
Le résumé ou le résumé doit être passionnant, révélateur et très clair. Il doit décrire brièvement le sujet, exposer la portée de la recherche, spécifier des données importantes et mettre en évidence les principaux résultats et conclusions. L'abrégé doit comporter entre 100 et 200 mots. Les phrases bien construites, les verbes actifs et la troisième personne doivent être utilisés, et le résumé doit être écrit au passé. Les noms standard doivent être utilisés et les abréviations doivent être évitées. Aucun travail ne devrait être cité.
Sous l’abrégé, environ 5 à 10 mots clés fournissant des références d’indexation doivent être répertoriés.

Une liste d’abréviations non standard devrait être ajoutée. En règle générale, les abréviations non standard ne doivent être utilisées que lorsque le terme complet est très long et utilisé souvent. Chaque abréviation doit être épelée et introduite entre parenthèses lors de sa première utilisation dans le texte. Seules les unités SI recommandées doivent être utilisées.

L’introduction doit exposer clairement le problème, la littérature pertinente sur le sujet, ainsi que l’approche ou la solution proposée, de manière à ce que les universitaires et les chercheurs de nombreuses disciplines scientifiques puissent le comprendre.

Le matériel et les méthodes doivent être suffisamment complets pour permettre la reproduction des expériences. Cependant, seules les procédures réellement nouvelles doivent être décrites en détail. les procédures publiées antérieurement doivent être citées et les modifications importantes des procédures publiées doivent être mentionnées brièvement. Capitaliser les noms commerciaux et inclure le nom et l'adresse du fabricant. Les sous-titres doivent être utilisés. Les méthodes d'usage général n'ont pas besoin d'être décrites en détail.

Les résultats doivent être présentés avec simplicité, clarté et précision. Les résultats doivent être écrits au passé lors de la description des résultats des expériences des auteurs. Les résultats publiés antérieurement doivent être écrits au présent. Les résultats doivent être expliqués, mais fondamentalement sans référence à la littérature. La discussion, la spéculation et l'interprétation détaillée des données ne doivent pas être incluses dans les résultats, mais dans la section Discussion.
La discussion devrait interpréter les résultats à la lumière des résultats obtenus dans cette étude et dans des études antérieures sur ce sujet. Énoncez les conclusions en quelques phrases à la fin du document. Les sections Résultats et Discussion peuvent inclure des sous-titres et, lorsque cela est approprié, les deux sections peuvent être combinées.
Les remerciements des personnes, subventions, fonds, etc. doivent être brefs et concis.
Les tables doivent être réduites au minimum et conçues pour être aussi simples que possible. Les tableaux doivent être dactylographiés à double interligne, y compris les titres et les notes de bas de page. Chaque tableau doit figurer sur une page distincte, numérotée l’une après l’autre en chiffres arabes et munie d’un en-tête et d’une légende. Les tableaux doivent être explicites et faciles à comprendre sans référence au texte. Les détails des méthodes utilisées dans les expériences devraient de préférence être décrits dans la légende plutôt que dans le texte. Les mêmes données ne doivent pas être présentées à la fois sous forme de tableau et de graphique, ni répétées dans le texte.
Les légendes des figures doivent être dactylographiées dans un ordre numérique sur une feuille séparée. Les graphiques doivent être préparés à l'aide d'applications capables de générer des fichiers GIF, TIFF, JPEG ou PowerPoint haute résolution avant de les coller dans le fichier manuscrit Microsoft Word. Les tableaux doivent être préparés dans Microsoft Word. Utilisez des chiffres arabes pour désigner les chiffres et les lettres majuscules de leurs parties (Figure 1). Commencez chaque légende par un titre et incluez une description suffisante pour que la figure soit compréhensible sans lire le texte du manuscrit. Les informations données dans les légendes ne doivent pas être répétées dans le texte.

Références, notes de bas de page et notes de fin: Dans le texte, une référence identifiée au moyen du nom d’un auteur doit être suivie de la date de la référence entre parenthèses. Lorsqu'il y a plus de deux auteurs, seul le nom du premier auteur doit être mentionné, suivi de "et autres". Au cas où un auteur cité aurait publié deux ou plusieurs œuvres au cours de la même année, la référence, à la fois dans le texte et dans la liste de références, devrait être identifiée par une lettre minuscule telle que "a" et "b" après le date pour distinguer les oeuvres. Les notes de bas de page et les notes de fin doivent être correctement numérotées pour assurer l'uniformité et doivent être énumérées après les références.

Citations de référence dans le texte
Exemples:

Shakespeare (1999), Gordimer et al. (2001), (Colsby, 1995), (Soyinka et Achebe, 2002), (Morrison, 1996;, 1987a, b; Obama, 1994, 1995), (Okigbo et al., 2001).
Plusieurs études (Soenaryo, 2004; Lemeshow et Levy, 1999) ont montré qu’au moins deux rappels de 24 heures… chez des moins de cinq ans.
Lemeshow et Levy (1999) ont révélé que …….
Nazni et al. (2009) ou (Nazni et al., 2009: 98-100)
Les références doivent être énumérées à la fin du document par ordre alphabétique. Les articles en préparation ou soumis à publication, les observations non publiées, les communications individuelles, etc. ne doivent pas figurer dans la liste de référence, mais doivent être mentionnés uniquement dans le texte de l'article (par exemple, C.k. Palmer, Université d'Ibadan, Nigéria, communication individuelle). Les noms de revues sont abrégés selon Chemical Abstracts. Les auteurs sont entièrement responsables de l'exactitude des références.

Section de référence
Exemples:

 

Mauvais format
Adams K.M., Kate Pedro D.K. et Dunca L.F. (2012). Perception et utilisation des technologies de l'information et de la communication (TIC), J. Libr. Sci. Res. 9, 165-174.
 

Format correct
Adams KM, Kate Pedro DK, Dunca LF (2012). Perception et utilisation des technologies de l’information et de la communication (TIC). J. Libr. Sci. Res. 9: 165-174.
Gordons SK, Kampas FG, concerts HD (2009). Impact du langage dans la société humaine. Un m. J. Lang. Lingue. 896 (3): 449-563.
 

Mauvais format
Soenaryo, E. (2004). Développement de produits alimentaires pour optimiser la croissance et le développement des enfants: Perspective indofood. Poursuite de l'innovation alimentaire et nutritionnelle pour optimiser la croissance et le développement des enfants. Association américaine du soja, Jakarta.


Format correct
Soenaryo E (2004). Développement de produits alimentaires pour optimiser la croissance et le développement des enfants: perspective Indofood. Poursuite de l'innovation alimentaire et nutritionnelle pour optimiser la croissance et le développement des enfants. Association américaine du soja, Jakarta.

Mauvais format
Lemeshow S. et Levy P. S. (1999). Échantillonnage de populations: méthodes et applications. 3ème edn. New York, États-Unis: John Wiley & Sons Inc., P. 18-19.

Format correct
Lemeshow S, Levy PS (1999). Échantillonnage de populations: méthodes et applications. 3ème edn. New York, États-Unis: John Wiley & Sons Inc, p. 18-19.

Communications courtes
Les communications courtes sont limitées à un maximum de deux chiffres et un tableau. Ils devraient présenter une étude complète dont la portée est plus limitée que celle trouvée dans les articles complets. Les éléments de préparation du manuscrit énumérés ci-dessus s'appliquent aux communications courtes avec les différences suivantes: (1) Les résumés sont limités à 100 mots; (2) au lieu d'une section distincte Matériels et Méthodes, des procédures expérimentales peuvent être incorporées dans les légendes des figures et les notes de bas de tableau; (3) Les résultats et la discussion doivent être combinés en une seule section.


Épreuves et réimpressions: Les épreuves électroniques seront envoyées (pièce jointe à un courrier électronique) à l'auteur correspondant sous forme de fichier PDF. Les épreuves de page sont considérées comme la version finale de l'article. À l'exception des erreurs typographiques, aucune modification ne sera apportée au manuscrit au stade de la preuve. Étant donné que les articles IRAW seront publiés librement en ligne afin d'attirer un large public), les auteurs disposeront d'un accès électronique gratuit au texte intégral (en PDF) de l'article. Les auteurs peuvent télécharger librement le fichier PDF à partir duquel ils peuvent imprimer un nombre illimité de copies de leurs articles.
 

Copyright: La soumission d'un article est faite en sachant que l'article n'a pas encore été publié (sauf sous la forme d'un résumé ou dans le cadre d'un exposé ou d'une thèse), qu'il n'est pas envisagé pour publication ailleurs; que si et quand l'article est accepté pour publication, les auteurs consentent au transfert automatique du droit d'auteur à l'éditeur.
 

Frais: Les auteurs sont tenus de payer des frais de gestion de 500 $. La publication d'un article dans REVUE INTERNATIONALE DU MONDE AGRICOLE n'est pas subordonnée à la capacité de l'auteur de payer les frais. L’acceptation de payer les frais de traitement ne constitue pas non plus une garantie que le manuscrit sera accepté pour publication. Les auteurs peuvent toujours demander (à l'avance) à la rédaction de renoncer à une partie des frais de traitement dans des circonstances particulières. Cependant, il n'y a pas de frais de soumission. Les auteurs sont tenus d'effectuer le paiement UNIQUEMENT après que leur manuscrit a été accepté pour publication.

ENGLISH

INTERNATIONAL REVIEW OF THE AGRICULTURAL WORLD (IRAW) welcomes the submission of manuscripts that meet the general criteria of significance and scientific excellence. Papers will be published about one month after approval. Electronic submission of manuscripts is strongly encouraged, provided that the text, tables, and figures are included in a single Microsoft Word file (preferably in Arial font). 

Submissions should be done electronically via e-mail attachment to the Editorial Office at: manuscript@globalscienceresearchjournals.com with the following information:

  • Your name and institution with full address details;
  • Title or name of journal you wish to submit a manuscript to;
  • Title of your paper
  • A cover letter with names, email addresses and affiliations of three possible reviewers as well as a declaration that the prospective manuscript is original and has not been published before nor is it under consideration for publication by another publisher

A manuscript number will be mailed to the corresponding author same day or within 72 hours.

Authors are expected to write out their personal information in a cover letter that should include the corresponding author's full address and telephone/fax numbers and should be in an e-mail message sent to the Editor, with the file, whose name should begin with the first author's surname, as an attachment. The journal does not accept number citations in the body of the manuscript. All citations must be in-text citation or in-body citation, that is, cite the author’s name and the year of publication. Note that INTERNATIONAL REVIEW OF THE AGRICULTURAL WORLD will only accept manuscripts submitted as e-mail attachments.

Types of Articles Accepted by IRAW

Three types of manuscripts may be submitted:

Short Communications:

A Short Communication is suitable for recording the results of complete small investigations or giving details of new models or hypotheses, innovative methods, techniques or apparatus. The style of main sections need not conform to that of full-length papers. Short communications are 2 to 4 printed pages (about 6 to 12 manuscript pages) in length.

Regular articles: 

These should describe original and carefully confirmed findings, and experimental procedures should be given in ample detail for others to verify the work. The length of a full paper should be the minimum required to describe and interpret the work clearly.  The use of subheadings in the main body of the text is highly recommended.

Review articles: 

Submissions of reviews and perspectives covering topics of current interest are welcome and encouraged. Reviews should be concise and no longer than 4-6 printed pages (about 12 to 18 manuscript pages). Reviews are also peer-reviewed.

Review procedure 

All articles are reviewed by an editor and members of the Editorial Board or capable external reviewers. Decisions will be made as quickly as possible, and the journal tries hard to return reviewers’ evaluations/comments to authors within 2 weeks. IRAW  publishes accepted manuscripts within one month after submission.

Regular articles

All portions of the manuscript must be typed double-spaced and all pages numbered starting from the title page.

The Title should be a brief phrase describing the contents of the paper. The Title Page should include the authors' full names and affiliations, the name of the corresponding author along with phone, fax and E-mail information. Present addresses of authors should appear as a footnote.

The Abstract or summary should be exciting, revealing and abundantly clear. It should briefly describe the topic, convey the scope of the research, specify significant data, and point out major findings and conclusions. The Abstract should be 100 to 200 words in length. Well constructed sentences, active verbs, and the third person should be used, and the abstract should be written in the past tense. Standard names should be used and abbreviations should be avoided. No work should be cited.

Under the abstract, about 5 to 10 key words that will provide indexing references should be listed.

A list of non-standard Abbreviations should be added. In general, non-standard abbreviations should be used only when the full term is very long and used often. Each abbreviation should be spelt out and introduced in parentheses the first time it is used in the text. Only recommended SI units should be used.

The Introduction should provide a clear statement of the problem, the relevant literature on the subject, and the proposed approach or solution in such a manner that should be intelligible to scholars and researchers from a broad range of scientific disciplines.

Materials and Methods should be complete enough to allow experiments to be reproduced. However, only truly novel procedures should be described in detail; earlier published procedures should be cited, and significant changes of published procedures should be mentioned briefly. Capitalize trade names and include the manufacturer's name and address. Subheadings should be used. Methods in general use need not be described in detail.

Results should be presented with simplicity, clarity and precision. The results should be written in the past tense when describing findings in the authors' experiments. Previously published findings should be written in the present tense. Results should be explained, but basically without referring to the literature. Discussion, speculation and detailed interpretation of data should not be included in the Results but should be put into the Discussion section.

The Discussion should interpret the findings in view of the results obtained in this and in past studies on this topic. State the conclusions in a few sentences at the end of the paper. The Results and Discussion sections can include subheadings, and when appropriate, both sections can be combined.

The Acknowledgments of people, grants, funds, etc should be brief and concise.

Tables should be kept to a minimum and be designed to be as uncomplicated as possible. Tables are to be typed double-spaced throughout, including headings and footnotes. Each table should be on a separate page, numbered one after the other in Arabic numerals and supplied with a heading and a legend. Tables should be self-explanatory and easy to comprehend without reference to the text. The details of the methods used in the experiments should preferably be described in the legend instead of in the text. The same data should not be presented in both table and graph form or repeated in the text.

Figure legends should be typed in numerical order on a separate sheet. Graphics should be prepared using applications capable of generating high resolution GIF, TIFF, JPEG or PowerPoint before pasting in the Microsoft Word manuscript file. Tables should be prepared in Microsoft Word. Use Arabic numerals to designate figures and upper case letters for their parts (Figure 1). Begin each legend with a title and include sufficient description so that the figure is understandable without reading the text of the manuscript. Information given in legends should not be repeated in the text.

References, Footnotes and Endnotes: In the text, a reference identified by means of an author‘s name should be followed by the date of the reference in parentheses. When there are more than two authors, only the first author‘s name should be mentioned, followed by ’et al‘. In the event that an author cited has had two or more works published during the same year, the reference, both in the text and in the reference list, should be identified by a lower case letter like ’a‘ and ’b‘ after the date to distinguish the works. Footnotes and Endnotes should be properly numbered to ensure uniformity and should be listed after the references.

In-text Reference citations

Examples:

Shakespeare (1999), Gordimer et al. (2001), (Colsby, 1995), (Soyinka and Achebe, 2002), (Morrison, 1996; , 1987a,b; Obama, 1994, 1995), (Okigbo et al., 2001)

Several studies (Soenaryo, 2004; Lemeshow and Levy, 1999) showed that a minimum of two 24-hour recalls ….. in underfives. 

Lemeshow and Levy (1999) revealed that……. 

Nazni et al. (2009) or (Nazni et al., 2009: 98-100)

References should be listed at the end of the paper in alphabetical order. Articles in preparation or articles submitted for publication, unpublished observations, individual communications, etc. should not be included in the reference list but should only be mentioned in the article text (e.g., C.k. Palmer, University of Ibadan, Nigeria, individual communication). Journal names are abbreviated according to Chemical Abstracts. Authors are fully responsible for the accuracy of the references.

Reference Section

Examples:

Wrong Format

Adams K.M., Kate Pedro D.K., and Dunca L.F. (2012). Perception and use of Information and Communication Technologies (ICTs), J. Libr. Sci. Res. 9, 165-174.

Correct Format

Adams KM, Kate Pedro DK, Dunca LF (2012). Perception and use of Information and Communication Technologies (ICTs). J. Libr. Sci. Res. 9: 165-174.

Gordons SK, Kampas FG, Gigs HD (2009). Impact of Language in Human Society. Am. J. Lang. Ling. 896(3): 449-563.

Wrong Format

Soenaryo, E. (2004). Food product development to optimize children growth and development: indofood Perspective. Proceeding on food and nutrition innovation for Optimizing Children Growth and Development. American Soybean Association, Jakarta.

Correct Format

Soenaryo E (2004). Food product development to optimize children growth and development: Indofood Perspective. Proceeding on Food and Nutrition Innovation for Optimizing Children Growth and Development. American Soybean Association, Jakarta.

Wrong Format

Lemeshow S., and Levy P. S. (1999). Sampling of Populations: Methods and Applications. 3rd edn. New York, US: John Wiley & Sons Inc, P. 18-19.

Correct Format

Lemeshow S, Levy PS (1999). Sampling of Populations: Methods and Applications. 3rd edn. New York, US: John Wiley & Sons Inc, pp. 18-19.

Wrong Format

Maleta K., Kuittinen J., Duggan M.B., Briend A., Manary M., Wales J., Kulmala T., and Ashorn P. (2004). Supplementary feeding of underweight, stunted Malawian children with a ready-to-use food. Journal of Pediatrics, Gastroenterology and Nutrition, vol. 38, 152-158.

Correct Format

Maleta K, Kuittinen J, Duggan MB, Briend A, Manary M, Wales J, Kulmala T, Ashorn P. (2004). Supplementary feeding of underweight, stunted Malawian children with a ready-to-use food. J. Pediatr. Gastroenterol. Nutr. 38: 152-158.

Wrong Format

Nazni P, et al., (2009). Comparative study on supplementation of potato flour biscuits on the nutritional and cognitive profile of the selected children. Iran Journal of Pediatrics, volume 19, pages 285-292.

Correct Format

Nazni P, Subramania A, Subramaniam P (2009). Comparative study on supplementation of potato flour biscuits on the nutritional and cognitive profile of the selected children. Iran J. Pediatr. 19: 285-292.

Short Communications

Short Communications are limited to a maximum of two figures and one table. They should present a complete study that is more limited in scope than is found in full-length papers. The items of manuscript preparation listed above apply to Short Communications with the following differences: (1) Abstracts are limited to 100 words; (2) instead of a separate Materials and Methods section, experimental procedures may be incorporated into Figure Legends and Table footnotes; (3) Results and Discussion should be combined into a single section.

Proofs and Reprints: Electronic proofs will be sent (e-mail attachment) to the corresponding author as a PDF file.  Page proofs are considered to be the final version of the article. With the exception of typographical errors, no changes will be made in the manuscript at the proof stage.  Since IRAW articles will be published liberally online to attract a wide audience), authors will have free electronic access to the full text (in PDF) of the article. Authors can freely download the PDF file from which they can print unlimited copies of their articles.

Copyright: Submission of an article is done with the understanding that the article has not been published before (except in the form of an abstract or as part of a published lecture, or thesis) that it is not under consideration for publication somewhere else; that if and when the article is accepted for publication, the authors consent to automatic transfer of the copyright to the publisher.